Burberry voor het tweede jaar meest populair Brits merk

Burberry is gekroond tot het meest populaire Britse merk op Instagram, voor het tweede jaar op rij. Een rapport van Iconosquare, een analytisch bedrijf op het gebied van social-media, heeft dat uitgewezen.

Het merk dat aan campagnevoering doet via Instagram met een mix van productfoto’s, teksten en foto’s van celebrities die het merk op de rode loper dragen, heeft meer dan 10,4 miljoen volgers.

Topshop was een goede tweede met 9,2 miljoen volgers.

https://www.instagram.com/p/BcC_BYwFjkW/?taken-by=topshop

Daarna volgen Jimmy Choo met 7,3 miljoen volgers, Asos met 6,6 miljoen, AlexanderMcQueen met 5,3 miljoen en Stella McCartney met 4,5 miljoen.

Het rapport concludeert ook dat Britse merken nog een lange weg hebben te gaan.
Hierbij geeft men voorbeelden van Amerikaanse bedrijven, zoals Nike (75,2 miljoen volgers), en Victoria’s Secret (57,7 miljoen volgers) en het Franse modehuis Chanel (25 miljoen volgers). Deze drie vormen mondiaal de top-drie.

Maar Romain Ouzeau, CEO van Iconosquare merkt wel op dat Burberry bijzonder tevreden mag zijn met het feit dat het voor het tweede jaar aan de top van de Britse merken staat en dat ze in twaalf maanden tijd het aantal volgers met meer dan 2 miljoen hebben doen stijgen.

Ook zo gecharmeerd van Burberry, Jimmy Choo, Alexander Mcqueen, Stella McCartney of Nike ? Bij Fashionandbusiness vindt je deze merken allemaal terug in de collecties.
Shopplezier is dus topplezier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *