Olivier Rousteing creatieve motor achter Balmain

Onder leiding van motor en creatief directeur Olivier Rousteing kent Balmain grote successen. Tegenwoordig speelt bij designers de overtuiging een even grote rol als hun talent. En als het om overtuiging en toewijding gaat, kunnen we constateren dat het daar bij Olivier Rousteing nooit aan ontbreekt.
In dit digitale tijdperk zijn de designers die voor iets staan, esthetisch, cultureel en politiek, de designers met wie mensen de meeste affiniteit hebben.

PARIS, SUNDAY 00:07 AM #BALMAINPF18 #BALMAINARMY

A post shared by BALMAIN (@balmain) on

Het modehuis was in 2004 officieel failliet verklaard, maar de rechtbank stond toe dat de activiteiten werden voortgezet onder toezicht van twee curatoren.
Decarnin werd toen als creatief directeur aangesteld en die wist de omzet ieder seizoen te verdubbelen.
In 2011 scheidden de wegen van Decarnin en Balmain, na sterk uiteenlopende opvattingen over de toekomststrategie van de snel groeiende onderneming.
Rousteing, nam toen op 25-jarige leeftijd in 2011 het roer over van Decarnin.

PARIS, SATURDAY 7:43 PM #BALMAINPF18 #BALMAINARMY

A post shared by BALMAIN (@balmain) on

Olivier Rousteing wilde verschillende veranderingen doorvoeren, maar hij vond het belangrijk dat het unieke DNA, de chique Parijse haute couture, van het merk bleef bestaan.
Hij besloot vooral veranderingen in de vrouwencollectie aan te brengen, omdat hij dit meer als een uitdaging zag dan de mannenmode.
Hij creëerde gewaagde ontwerpen met gedetailleerde borduursels.

PARIS, SATURDAY 5:09 PM #BALMAINPF18 #BALMAINARMY

A post shared by BALMAIN (@balmain) on

De collectie werd onder Rousteing meer sexy en minder rock-‘n-roll door gebruik te maken van krachtige silhouetten en hiermee de contouren van het vrouwelijk lichaam te accentueren.
Powerschouders, wespentailles, korte rokken en gekleurd bont voerden de boventoon.
Waar zijn voorganger meer bekend stond om zijn gescheurde kleren en trashy look, pakt Rousteing het chiquer, klassieker en trouwer aan.

Balmain krijgt ook veel aandacht van de vele celebrities die deel uitmaken van het zogenaamde “Balmain-leger”.
Het is Rousteings eigen fanclub die bestaat uit topmodellen en beroemdheden die volgens Rousteing de mogelijkheid hebben om de wereld te veranderen.

Kortom, onder leiding van creatief directeur Olivier Rousteing is Balmain één van de leidende merken geworden als het gaat om Parijse haute couture met een super vrouwelijke, chique uitstraling.

Laat je verleiden om uit die prachtige collectie van Balmain te shoppen op fashionandbusiness.nl

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *